Op de helft van mijn taalreis.. - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Madelon Donders - WaarBenJij.nu Op de helft van mijn taalreis.. - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Madelon Donders - WaarBenJij.nu

Op de helft van mijn taalreis..

Door: Madelon

Blijf op de hoogte en volg Madelon

29 April 2012 | Spanje, Málaga

Ammehoela, wat gaat de tijd snel. Ik wil jullie echt wel vaker verblijden met een leuk berichtje, maar ik heb er zegmaar niet echt tijd voor!

Gek om nu hier te zijn, ik heb namelijk radio3fm zonet aangezet, en zo goed als heel nederland gaat vanavond feesten en morgenoverdag helemaal. En ik zit maar in Malaga! Hahahahahahaha, zo erg vind ik dat eigenlijk helemaal niet hoor. Alhoewel het weer vandaag niet zo goed is! :-( Stom!

Maargoed, we zijn weer een week verder, en dus vele verhalen verder. Vorige week zondag was mijn laatste berichtje. Ik heb toen avonds nog lekker gegeten met Mariska en Lis, maar niet al te laat naar bed want de volgende dag moesten we weer naar school. Afgelopen week gestudeerd op het niveau B1, pittig maar weer veel geleerd!!

Morgenochtend begin ik trouwens met de voorbereiding voor het examen dat ik 25 en 26 mei ga maken, het officiele Spaanse examen, DELE examen, welke ik ga proberen op niveau B1.

Even over afgelopen week, vorige week maandag heb ik smiddags lekker aan het zwembad gelegen na school, daarna ben ik met Lis naar het centrum en shoppingmall 'larios' gegaan! Daar een klein beetje geshopt, want Lis moest sowieso een bikini hebben. Dit was haar gelukt sowieso, en mij ook YAY! Wie weet zien jullie hem nog terug op de foto's, eerst nog bruiner worden en dan mag er een bikini foto online hahaha.

Maandagavond weer gekookt en gegeten met Mariska en Lis, of nouja gekookt mariska? haha grapje :P.

Dinsdags eerst uiteraard weer naar school, en daarna een fiets gehuurd (met motortje ivm de bergen hier in Malaga) met Emilie, Lis en Mariska! Helaas kon Mariella niet mee, zij was namelijk ziek! We hadden de fietsen voor 4 uur gehuurd, dus konden best een aardig stukje fietsen, dat hebben we dan ook gedaan. Uiteraard ook een ijsje en een tapatje+drankje op terrasjes meegepikt, maar ook helemaal bovenop een berg gefietst, waardoor we mega mooi uitzicht hadden over Malaga! Na het fietsen heb ik samen met Mariska en Lis een gezellig tentje met bootje (ja lis een bootje haha yeahh) opgezocht en hebben we daar verse vis gegeten!

Toen was het alweer woensdag, de woensdag ben ik na school na het centrum gegaan, wanttttt..... BRITT kwam me opzoeken!!!! Gelukkig was haar vlucht goed gegaan en na een bus genomen te hebben, ontmoetten we elkaar in het centrum! Daar zijn we eerst lekker gaan bijkletsen op een terrasje, en daarna zijn we met Emilie en Lis naar het museum van Picasso geweest. Wel apart, zo veel verschillende stijlen als daar hingen, maar ach we hebben het wel gezien! Hoppa! Kan ook weer van het lijstje afgestreept worden!

Daarna ben ik met Britt naar mijn appartement gegaan, zodat zij haar spulletjes kwijt kon en we even konden chillen. Later op de avond zijn we bij Lis haar appartement gaan bbq'en met z'n allen en hebben we genoten van de sangria! Nog veel later zijn we de stad in gegaan voor een drankje en een dansje, YAY!

Donderdag na school ben ik met Britt, Mariska en Lis naar het strand geweest naast het centrum. Eerst was de intentie om naar Torremolinos te gaan, maar omdat we ochtends/overdag gewoon school hebben werd het toch te laat om helemaal daar heen gegaan. Heerlijk zijn we de hele dag op het strand gebleven. Sangria, stokbrood, pasta salade, alles hadden we mee genomen om de hele dag door te komen en dat is ons goed gelukt, het was heerlijk! Omdat we de nacht ervoor waren wezen stappen maar ik wel om 7 uur eruit was gegaan om naar school te gaan, ben ik ook lekker twee uur gaan slapen op het strand, TOP! Zo was mijn slaap meteen weer bijgewerkt hahah!!

Donderdagavond hebben we niet veel bijzonders meer gedaan, want de stranddag was echt lang, dus avonds gewoon chillen thuis en niet te laat naar bed! Vrijdags is Britt na mijn schooldag ook naar school gekomen. Ik heb haar een rondleiding gegeven door de school en daarna zijn we met Lis bij het zwembad gaan liggen. Omdat het zo rete warm was, hebben we ook allemaal gezwommen, het was echt top weer!! Niet al te laat gingen we weer naar huis om te douchen en om te kleden, want avonds ging ik met iedereen lekker uiteten!

Helaas was dit namelijk de laatste avond voor Lis, Mariska en Mariella. Emilie en ik blijven allebei nog een tijdje, Emilie nog 2 weken en ik nog 4 weken! Britt ging uiteraard ook mee uiteten, en we zijn uiteindelijk met z'n allen beland bij de beroemde tapasbar 'Bodega Bar El Pimpi'. Mensen die het programma '3 op reis' kijken en de aflevering in Malaga/Andalusie hebben gezien, kennen deze tapasbar! Daarna hebben we nog een drankje gedaan en zijn we braaf naar huis gegaan. Toen al afscheid genomen van Mariella. Zaterdags op de vroege ochtend heb ik Mariska uitgezwaaid en smiddags nog met Britt en Lis gelunchd in het centrum, maar ook daarna Lis uitgezwaaid. Vind ik echt niet leuk om te doen! Dames, ECHHHH NIE LEUK! Hahaha inside joke!

Maargoed, zaterdag zowat de hele dag geshopt met Britt, dat was de bedoeling nog in zuidspanje, en het weer was niet zo fantastisch dus was de perfecte dag. Britt is heeeel goed geslaagd, ik mocht niet te veel meer kopen want dat heb ik al gedaan haha. HELAAS pindakaas voor mij!

Avonds met Britt gekookt in mijn appartementje en lekker ouderwets gtst gekeken haha!!

Zondags moest Britt helaas weer richting Holland. Eigenlijk wilden we ochtends/smiddags nog naar het strand, maar daar zette het weer in Malaga even een stokje (of nouja een dikke regenwolk) voor, jammer!!! Rond uurtje of twee zijn we met de bus naar het centrum gegaan en heb ik haar daar uitgezwaaid toen ze de bus naar het vliegveld nam.

Daarna beetje aangerommeld in mn appartementje. Heb inmiddels een nieuw huisgenootje ook namelijk, een 22 jarig meisje uit Zweden. Wonen nu dus weer met z'n drieen.

En nu is het nu, en is mijn verhaal weer ten einde haha.

Reageren jullie weer als jullie het gelezen hebben? Zodat ik het niet voor niets schrijf hahaha YEAH THANKS!

KNUFFELS MADELON VANUIT MALAGA

  • 29 April 2012 - 19:55

    Jou Mammie:

    mooi verslag, heel leuk om alles zo als een dagboek te lezen, en natuurlijk schrijf je niet voor niets....haha!!!volg jou ook op skype maar dit is ook leuk!!!!XXX

  • 01 Mei 2012 - 17:22

    Oma Zus:

    mooi reis verslag en nog bedankt voor je mooie kaart. lieve groetjes opa oma tot gauw

  • 01 Mei 2012 - 18:38

    Lilian:

    Mad klinkt leuk!!! Geniet nog daar in het mooie Malaga!

  • 03 Mei 2012 - 10:26

    Nienke:

    fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad maddie! succes de komende weken nog met je examen! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madelon

Actief sinds 09 Dec. 2009
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 26901

Voorgaande reizen:

01 April 2012 - 31 Mei 2012

Spaans leren in Malaga

29 Januari 2012 - 05 Februari 2012

Markstrat

07 Maart 2010 - 19 Juni 2010

Engels leren op Malta

Landen bezocht: