Derde mega toffe week! - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Madelon Donders - WaarBenJij.nu Derde mega toffe week! - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Madelon Donders - WaarBenJij.nu

Derde mega toffe week!

Door: Madelon

Blijf op de hoogte en volg Madelon

22 April 2012 | Spanje, Málaga

Hallo allemaal,

Aangezien ik een beetje te veel meemaak gaan we even terug naar de vorige keer, stap voor stap haha.

Deze week op maandag ochtend begonnen bij het derde en laatste level binnen het niveau A2 spaans, vrijdags hadden we dus een belangrijke test!

Door de weeks hebben we trouwens eigenlijk deze week niet heeeel veel geks meegemaakt. We zijn druk bezig geweest met het weekend plannen, want onze plannen waren om naar Sevilla te gaan! Hoe tof zou dat zijn!

Naar wat hostels bekeken te hebben, hadden we er eentje gevonden die aan ons kleine budget voldeed, en ook nog eens midden in het centrum lag! In Sevilla zouden we ook twee vriendinnen van Mariska uit Nederland opzoeken, maar ook Joris, wie we ontmoet hadden in Malaga op onze school, maar nu naar een taalschool in Sevilla ging. Het hostel was op een gegeven moment geboekt, dus gingen we nogmaals goed kijken hoe we daar zouden komen. Het oorspronkelijke idee was namelijk om een auto te huren. Dit ging allemaal vrij moeilijk. Bestuurder moest creditcard hebben, bestuurder moest 23+ zijn (of 21+), bestuurder moest 2 jaar rijbewijs hebben, bestuurder moest blablabla!! Je kent het wel, de regels! Uiteindelijk een website/verhuurbedrijf gevonden welke auto's verhuurde vanaf het treinstation en vliegveld. Vliegveld vonden we te ver weg maar zij zeiden alleen een auto vanaf daar te hebben, dus nouja toch maar gedaan. Een aantal keer op en neer gemaild maar nog niet officieel bevestigd. Wat uiteindelijk heel goed was, want ik ging samen met Lis nog even slim forum checken, en toen vertrouwde we de boel niet meer. Het waren verschillende berichten, verschillende websites en over drie jaar verspreid, hoppa geannuleerd!

MAAR NU!?

We wisten het even niet meer, maar zulke stoer als we zijn, Lis, Mariska, Mariella, Emilie en ik, zijn we vrijdags na school onze spullen gaan pakken en hebben we vervolgens gewoon de bus naar het treinstation genomen. Want daar konden we sowieso de bus en/of de trein pakken, maaaaaaar we gingen toch nog even kijken wat de verhuurbedrijven van de autos, want je weet toch maar nooit??

Eenmaal daar aangekomen, hadden we een bedrijf die ons perfect kon helpen, alles klopte ineens. Toen gingen we huren, maar aangezien ik zou gaan rijden moest ik naar mijn rijbewijs ook mijn paspoort laten zien, ja die had ik niet bij! Ik bleef nota bene toch binnen Spanje haha! Maargoed even minder grappig was het, want ik moest dus terug naar huis hiervoor. Anderhalf uur later was ik (met Lis) pas weer terug, ja het treinstation is echt best ver! Toen we terug waren, was de auto er niet meer. Na een hoop stennis gemaakt te hebben, en natuurlijk ook aardig te doen, kregen we toch nog wel wat voor elkaar.

Toen kon het echte avontuur pas echt beginnen, de auto hadden we inmiddels, een seat ibiza was het geworden uiteindelijk.

HOPPA NAAR SEVILLA!!!!!!

Wat kan er misgaan? Niet veel bedachten we, full insurance voor de auto, en een navigatie erbij gehuurd, de weg moesten we dus ook kunnen vinden, yeah!

Helaas kan er nog veeeeel meer mis gaan, om niet met namen te spreken hieronder gewoon een 'kleine' opsomming van de foutjes en helaasjes van dit PRACHTIGE FANTASTISCHE tripje (inclusief het auto regelen)!
- paspoort 'vergeten'
- geen auto meer voor ons :(
- armbandje verloren
- fototoestel in het water laten vallen
- knieën open gehaald
- verkeerde hostel inchecken
- opgesloten zitten in parkeergarage
- pinpas zowat ingeslikt
- uit je appartement worden gedonderd als je even nachtje in sevilla slaapt (en al eten en badkamerspullen weggegooid zijn)

Gelukkig bleven we met z'n allen positief en hebben we uiteindelijk in het goede hostel geslapen, heerlijke tapas gegeten, foto's gemaakt etc! Sevilla was echt top top top!!!

Aangezien we de auto alleen nog een nachtje langer hadden gehuurd, wilden we daar ook gebruik van maken. Op de zondag zijn we naar de grotten van Nerja geweest en hebben we een fijn strandje ergens aan de zijkant van onze prachtige roadtrip gevonden, waar we uiteindelijk even aan onze bruine skin gewerkt hebben!

Ik ben er moe van jongens, zoveeel hebben we meegemaakt. Aangezien ik ook wel zin heb in avondeten, perfecte spaanse tijd nu, ga ik even stoppen met het verhaal.

Foto's komen op FACEBOOK!!!!

Als je nog meer details wilt horen, een van mijn vriendinnetjes hier heeft een vrij uitgebreid verslag zonet op haar waarbenjij gezet dus daar kun je ook nog lezen, dan moet je naar deze website:

http://mariskabijsterbosch.waarbenjij.nu/

DIKKE SPAANSE KUSSEN
ik zou het heel leuk vinden als jullie het gelezen hebben en dan ook een berichtje achter laten, ik zal de berichtjes namelijk ook beantwoorden yeahh

  • 22 April 2012 - 19:24

    Mariska Bijsterbosch:

    Waar zit hier de 'vind ik leuk' knop? xx

  • 22 April 2012 - 19:35

    Lorance:

    Leuk verhaal maddie

  • 22 April 2012 - 19:40

    Lorance:

    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Je Zussie Lolie

  • 22 April 2012 - 19:46

    Britt:

    Nou omdat je het vraagt ook speciaal hier een berichtje haha:p
    Maar leukleuk, hoop niet dat alle 'helaasjes' bij dezelfde persoon waren??
    Dikke kus! Tot woensdag!!

  • 22 April 2012 - 19:56

    Daddy F:

    Verder alles goed met jou? Zit je weer in je kamer? Gr. xxx.

  • 23 April 2012 - 06:01

    Mama:

    He vrouwke, wat een verhaal, het lijkt wel een soap, maar dat krijg je als je gtst moet missen, dan ga je zelf een soap maken.HAHA!!!XXX

  • 23 April 2012 - 11:45

    Mara:

    Hey Maddie, super leuk en spannend verhaal weer! Fijn dat het allemaal goed is gekomen en dat je een top weekend hebt gehad!
    Genietze xxx

  • 24 April 2012 - 09:57

    Nienke:

    leuk maddie! maar toch niet jouw goede camera in het water?
    xx

  • 27 April 2012 - 20:57

    Trudy:

    Hey eindelijk je gevonden op mijn telefoontje. Wat heerlijk om jouw verhalen te lezen. Oef was ik nog maar jong,ben tenslotte bijna 50.Geniet van deze (studie) reis, dan ga ik genieten van jouw story's.
    Liefs en kussie je Tante

  • 29 April 2012 - 18:24

    Madelon Donders:

    Wat leuk al die reacties! Ik zet zo weer een nieuw verhaaltje online!! :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madelon

Actief sinds 09 Dec. 2009
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 26904

Voorgaande reizen:

01 April 2012 - 31 Mei 2012

Spaans leren in Malaga

29 Januari 2012 - 05 Februari 2012

Markstrat

07 Maart 2010 - 19 Juni 2010

Engels leren op Malta

Landen bezocht: