De eerste week! - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Madelon Donders - WaarBenJij.nu De eerste week! - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Madelon Donders - WaarBenJij.nu

De eerste week!

Door: Madelon

Blijf op de hoogte en volg Madelon

07 April 2012 | Spanje, Málaga

Hallo allemaal,

Hier weer even een berichtje, de eerste week zit erop. Nouja, eerste week, het waren maar 3 dagen school in verband met Semana Santa hier in Malaga. Zegmaar de heilige week in verband met Pasen. Maargoed ik zal even de week terug halen..

Afgelopen maandag begon deze vroeg, pfoe om 7 uur de wekker, dat ben ik toch eventjes echt niet meer gewend, haha. Toen naar school, wat een tocht zeg. Eerst even met de bus en dan nog een stijle berg omhoog, damn it, best zwaar!! Bij aankomst werden we verdeeld over verschillende lokalen en moesten toen allemaal een test gaan maken. Deze test heb ik blijkbaar best goed gemaakt, en daarom mocht ik in niveau A2 beginnen! Voordat we trouwens de uitslag van de testen kregen, hebben we een rondleiding gehad in de school. Daarna ook met de bus een rondleiding langs de grote bezienswaardigheden in Malaga. Helaas nog niet echt iets gezien, maar we weten nu wel wat waar ongeveer zit!

Toen we op school terug kwamen hoorden we dus de uitslagen en moesten we naar de klassen, toen hadden we tot half drie school. Ik vond het zelf qua grammatica heel goed te doen, maar spreken vind ik wel erg moeilijk. 's Avonds op school hadden we een soort welkomst gezellig avondje. Eerst gingen ze de activiteiten van de school uitleggen en daarna aten we met z'n allen paella met vis en kip. Erg lekker vond ik zelf! Hierna waren we allemaal moe van de vermoeiende lange dag en gingen we dus allemaal naar huis.

Elke dag hebben we les van 08.30 u tot en met 12.30 u, maar niet op de maandag, dan begin je later, namelijk 10.30 en duurt het dus tot 14.30 u, dit in verband met de nieuwe studenten. Maargoed dinsdag, we zijn na school na het centrum gegaan want we hoorden dat er een primark zat. JA MEISJES EN JONGENS JULLIE LEZEN HET GOED, IK ZIT 8 WEKEN VLAKBIJ EEN PRIMARK WHAAA!! Haha! Heb nu alleen nog maar een trui en een portemonnee gekocht dus valt reuze mee! Na het shoppen ging iedereen lekker thuis eten en gewoon een beetje chillen.

Ook de woensdag braaf naar school geweest en avonds thuis gegeten, maar daarna gingen we de stad in en zijn we voor het eerst aanwezig bij het nachtleven van Malaga. Apart, maar wel lachen! Eerst naar een bar geweest waar je van die grote cocktails van een liter had, voor maar vijf euro, echt niet normaal maar wel lachen! Daarna zijn we naar een club (sal a touch) geweest, waar wel altijd entree voor wordt gevraagd, maar je krijgt er wel een bon voor waarmee je een drankje kunt halen, prima dus! Deze avond eindigde pas om 5:15 in bed, woeps!!

Volgende dag dus lekker uitgeslapen en ben ik ook wezen hardlopen. Deze donderdag gingen we in de middag naar de stad om een processie te kijken en later tapas te eten met z'n allen. Op facebook staat van dit alles foto's! Like like like! ;-)

Daarna zijn we ook nog even op stap geweest maar ben wel om 1 uur naar huis gegaan, was genoeg even :). Volgende dag (inmiddels de vrijdag) ben ik samen met Mariska wezen hardlopen, gezond bezig he? Voor diegene die van mijn enkel afweten, ik doe het rustig aan, maar met de brace om gaat het best goed!!
Ook gister zijn we eind van de middag naar de stad gegaan om een processie te bekijken, op goede vrijdag schijnen deze namelijk nog mooier te zijn. Daarna zijn we met een aantal van ons wezen koken in mijn appartement. Ik had vooral gekookt, was echt lachen. Lekkere simpele spaghetti gemaakt met wat groentes en gehakt plus tomatensaus, want meer hadden we niet in huis en we hadden dit niet gepland (en ivm goede vrijdag en de rest hier waren al vanaf woe de winkels dicht!)

Daarna met nog inmiddels drie andere nederlandse meisjes de film inception gekeken en rond een uurtje of half een ging iedereen naar huis en kropen we in onze bedjes. Nu zit ik dit te schrijven en zodadelijk hebben we afgesproken om te shoppen, hihi YEAH!!!!!!!

Nou alle lieve lezers,

Muchos besos y gracias por la visita!

XXXX MADDIE

• 07 April 2012 - 09:31

Lorance:

leuk verhaal maddie en die foto's op facebook zijn ook leuk

XXX je kleine zusje lolie

• 07 April 2012 - 09:57

Mara:

Klinkt alweer leuk Maddie! Geniet ervan x

• 07 April 2012 - 11:16

Maaslandstraat:

We missen je nu al verschrikkelijk. Nog zes weken en dan knuffeltime. Geniet en shopze xxx

• 07 April 2012 - 18:11

Mama:

Wat een leven heb jij daar, poeh poeh best vermoeiend, haha!!Kussie mama

• 08 April 2012 - 21:11

Camiel En Lizzy:

leuk je eerste bevindingen daar, klinkt erg relaxt, en volgens ons ben je alweer aardig gesettelt.
    veel liefs van ons 4en en een dikke knuffel van baloe xxx