Bezoekjes verhalen - Reisverslag uit Valletta, Malta van Madelon Donders - WaarBenJij.nu Bezoekjes verhalen - Reisverslag uit Valletta, Malta van Madelon Donders - WaarBenJij.nu

Bezoekjes verhalen

Door: Madelon

Blijf op de hoogte en volg Madelon

19 Mei 2010 | Malta, Valletta

Aangezien Britt vandaag op mijn voorgaande berichtje heeft gezegd dat ze een nieuw berichtje ontvangt, hierbij komt-ie-dan-hoor!

Allereerst nog even terug naar het bezoek van Ivo! Op zaterdag ben ik met hem naar Gozo, eilandje boven Malta, geweest. Daar hebben een taxi gehuurd voor de hele dag, die ons naar verschillende plaatsen bracht en daar op ons wachtte totdat wij verder wilden. Hij wist ook nog wat dingen te vertellen over wat we zagen, dus dat was nog een extra’tje! Wij vonden het een erg leuke dag! En die werd nog leuker, want ’s avonds hebben we een strand picknick gehad. Dit om de verjaardagen van Cindy en Leyla te vieren, twee Nederlandse meisjes uit mijn Cambridge klas. Een aantal leraren en leraressen en veel studenten van onze school waren gekomen. Iedereen had zelf iets gekookt/gebakken/in elkaar geflanst, wat uiteindelijk zorgde voor een overvloed van eten!!

De volgende dag, vorige week zondag, ben ik met Ivo maar ook met nog een aantal anderen van mijn school naar het vissersplaatsje van Malta gegaan. Het plaatsje heet Marsaxlokk en op zondag hebben ze altijd een grote markt, ze noemen het hier de grote vismarkt, maar er is echt van alles te vinden! Na daar lekker rond gewandeld te hebben en een goede deal gemaakt te hebben voor een kilo heerlijke verse gamba’s, zijn we weer terug gegaan naar mijn appartementje. Die avond dus deze heerlijke verse gamba’s romantisch open gepeuzeld met Ivo op mijn balkonnetje haha. Helaas de volgende ochtend om 6 uur (ja vroeg he!?) werd hij opgehaald door de taxi en was ik dus weer alleen.

Twee hele dagen later kreeg ik wel weer bezoek, en dit keer was het Britt!! Aangezien ik die dag school had tot drie uur, kon ik haar helaas niet verrassen op het vliegveld, maar dat heb ik wel goed gemaakt denk ik!? De rose had ik al koud gezet en met wat heerlijke hapjes erbij, hebben we eerst even zo goed mogelijk bijgekletst, alhoewel we echt niet ophielden haha. Daarna heb ik haar ook een kleine rondleiding gegeven in St. Julians! De volgende dag zijn we nadat ik klaar was met school naar het plaatsje naast St. Julians, namelijk Sliema, gegaan om daar wat te wandelen en te shoppen. Dat is namelijk echt hét shopplaatsje van Malta, tenminste dat denk ik haha. Daarna zijn we terug gegaan naar St. Julians en hebben daar heerlijke sushi afgehaald en de hele avond zijn we toen sushi aan het eten geweest met een paar rosé’tjes op mijn balkon. Serieus dat balkon is fantastisch, elke dag hou ik meer en meer van dat balkon, en zal die paar vierkante meter best gaan missen in Holland haha. Uiteraard inclusief de zon, want die maakt het balkon altijd een stuk mooier en groter, want ja dat balkon is niet echt speciaal van zichzelf. Zo genoeg onzin, even weer terzake.

De volgende dag hebben we niet zoveel gedaan, maar ’s avonds ging Britt met me mee, niet dat ik anders ging haha, maar we gingen naar de karaoke avond van school. Een gezellig en grappige avond, waar ik uiteraard, Wannabe van de Spice Girls gezongen heb!!! Voelde wel een beetje als ouderwets singstarren in Nederland! Daarna zijn we met wat docenten en veel studenten heerlijk wezen stappen!! :D Was leuk he Britt??

Op de zaterdag van dat weekend dat Britt er was, zijn we naar Mdina en naar Rabat geweest. Daar hebben we heerlijke taartjes op, die helaas zelfs te groot voor onze buikjes waren, ongelooflijk!! Check de foto’s hahaha! Ook heeft ze me geholpen om voor de laatste keer naar de Lidl te gaan en daar even inkopen te doen tot het eind van mijn avontuur in Malta, jaja het eind komt echt in zicht, whaaaaaaaaaa! ’s Avonds wilden we uiteten gaan en daarna eventueel nog wat drinken met andere studenten in een appartement van iemand, maar ongelooflijk maar waar, we zijn allebei in slaap gevallen na een beetje lezen in een boek/magazine. Toen we ’s ochtends wakker werden, hadden we dus ook vrij veel honger! Dit kwam mede doordat we echt onwijs vaak teleurgesteld waren die dag!! (denken we hahaha) Het moet tenminste even gezegd worden, eerst was het plan om ochtends naar de Lidl te gaan, voor de stadjes Mdina en Rabat dus, maar aangezien de bus twee keer overvol langs kwam en wij er dus niet bij paste (die bus komt overigens maar 2x in het uur), hadden we het na een uur niets staan doen wel genoeg gehad. Toen zijn we maar even thuis gaan lunchen, heerlijke witte boterhammen met aardbeien, mmmmmmmm!!! Daarna zijn we maar naar de stadjes gegaan, dat ging gelukkig wel gelijk met de eerste bus die langs kwam, maar het terug gaan was wéér een probleem. Toen we aankwamen bij de bus stond hij er al en dus moesten we achteraan aansluiten, we hadden hoop, maar net toen wij aan de beurt waren, zat de bus vol. Potverdikkeons! Nou, de volgende bus zaten wij dus bijna als eerste er in, jaja dan zijn we even heel arrogant en sterk hoor haha. Toen zijn we uitgestapt bij de Lidl want die zat toen toch op de weg. Na onze tassen volgeladen te hebben, hebben we wéér twee bussen gehad die ons er niet bij lieten!! Jaja, eenmaal pech, altijd pech!?!?! De volgende bus was helaas niet die we eigenlijk wilde hebben, maar hebben we toch maar genomen. Ik ken inmiddels redelijk wat busnummers hier, dus wist waar we eruit konden en de volgende konden nemen die wél naar mijn woonplaatsje hier ging. Jezus zeg, alleen van het lezen hiervan worden jullie al moe he?

De volgende dag ben ik weer naar Marsaxlokk geweest, omdat ik het zelf zo’n leuke markt/stadje vind, maar ook omdat ik verwachtte dat Britt het ook erg leuk zou vinden! Daarna zijn we naar de hoofdstad van Malta geweest en daar een beetje rond gekeken en rond gewandeld. ’s Avonds zijn we uiteten geweest bij Paparazzi, en dat was weer gevolgd door een avondje stappen. Ja het laatste avondje van Britt moest natuurlijk wel een beetje gevierd worden haha. Het was weer erg leuk, alleen het opstaan was wat minder. Want ja Britt werd al om kwart voor zes opgehaald. Helaas wisten we niet van te voren dat ze pas rond half 2 zou gaan vliegen door die stomme aswolk, dus ze stond heel lang te wachten op het vliegveld in Malta. Ik moest gewoon naar school dus kon haar helaas niet vergezellen. Hoop dat je het leuk gehad hebt Britt, maar volgens mij hoef ik dat niet te zeggen/vragen! ;)

Jezus wat een verhalen. Over mijn Engels zal ik de volgende keer wat meer vertellen. Ik ben dood op van het typen van dit verhaal haha, dus ik ga lekker slapen.

Foto zijn uiteraard te zien op mijn foto-site:
http://www.picasaweb.google.nl/madelondonders

Greetings,
Madelon

  • 20 Mei 2010 - 07:46

    Mama:

    wat een verhaal zeg, inderdaad eigenlijk te veel, maar wel leuk om te lezen, als je over 24 dagen nog maar wel zin hebt om met mij te shoppen en iets te gaan bekijken,of juist wel omdat t dan voor het laatst is!!!kus mama

  • 20 Mei 2010 - 09:55

    Isa, Imme En Mara:

    Hey meissie!

    Klinkt allemaal weer leuk op de bus-verhalen na! Hier wordt het ook steeds mooier weer dus komt allemaal weer goed!!
    Nog eventjes..

    Liefs,
    Ons

  • 21 Mei 2010 - 09:15

    Daddy:

    De volgende talencursus is voor mij.Ik denk aan
    papiamento op de Antillen.
    Succes verder en nog veel plezier.

  • 21 Mei 2010 - 16:45

    Lizzy En De Rest:

    hee daar lief bijna grootste nichtje, lief van je die verjaardagskaart, je ziet het ruim op tijd, de boys vonden je inieminie kaart erg gaaf, dank dank dank en xxxxxxxxx van ons 4en en we drinken er gauw een op afgesproken he

  • 01 Juni 2010 - 18:51

    Frederique:

    hihi ik zit stiekem wel heel hard te grinnikken om jullie busverhaaltje hahahaha gelukkig zijn jullie er uiteindelijk gekomen!! verheug me er stiekem wel heel erg op dat je terugkomt:)!! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madelon

Actief sinds 09 Dec. 2009
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 26937

Voorgaande reizen:

01 April 2012 - 31 Mei 2012

Spaans leren in Malaga

29 Januari 2012 - 05 Februari 2012

Markstrat

07 Maart 2010 - 19 Juni 2010

Engels leren op Malta

Landen bezocht: